Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO www.malowana-skrzynia.pl
Regulamin określa warunki i zasady sprzedaży przez Sklep internetowy www.malowana-skrzynia.pl, towarów za pośrednictwem sieci Internet, w formie umowy zawieranej na odległość, pomiędzy składającym zamówienie (Klient/Użytkownik), a Pracownią Rękodzieła Malowana Skrzynia (Sprzedający), a także czynności techniczne zmierzające do jej zawarcia. Podstawą prawną stworzenia niniejszego Regulaminu są przepisy ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002, Nr 144, poz. 1204 z późn.zm.).
DEFINICJE
Sklep – strona internetowa o charakterze otwartym, prowadzona w domenie www.malowana-skrzynia.pl w języku polskim przez firmę: Pracownia Rękodzieła Malowana Skrzynia Łukasz Dąbek z siedzibą: 32-300 Olkusz, ul. Elizy Orzeszkowej 4/31, NIP:6372018181 zwaną dalej Pracownią umożliwiająca zawieranie transakcji on-line.
Klient/Użytkownik – Klientem/Użytkownikiem może być wyłącznie pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej lecz posiadająca zdolność prawną i zdolność do czynności prawnych, która dokonała rejestracji, w wyniku której uzyskała możliwość składania zamówień na towary oferowane w ramach Sklepu w sposób określony w niniejszym Regulaminie.
Sprzedawca: Pracownia Rękodzieła Malowana Skrzynia Łukasz Dąbek z siedzibą: 32-300 Olkusz, ul. Elizy Orzeszkowej 4/31, NIP:6372018181.
Sprzedaż lub Umowa sprzedaży – czynność prawna regulowana przepisami art. 535-581 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. 1964, Nr 16 poz. 93 z późn. zm.),a w przypadku gdy nabywcą jest Konsument, również przepisami ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie praw konsumentów i odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. 2000 Nr 22 poz. 271 z późn. zm) oraz ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. 2002 Nr 141 poz. 1176 z późn. zm), do której to dochodzi pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym po spełnieniu warunków określonych w niniejszym Regulaminie.
Zamówienie – automatycznie wygenerowana w Sklepie po wciśnięciu („kliknięciu”) opcji „Zamów” informacja określająca treść i warunki umowy, jaka zostanie zawarta na skutek przyjęcia oferty. Zamówienie zawiera w szczególności informacje o zasadach i terminach płatności, zasadach transportu towarów i związanych z nim kosztami, terminach realizacji zamówienia.
Koszyk – narzędzie systemowe usprawniające dokonywanie zakupów za pośrednictwem Sklepu przez Klientów/Użytkowników, posiadające możliwość gromadzenia złożonych zamówień w taki sposób aby były one widoczne jednocześnie, a także umożliwiające monitorowanie wielkości (wartości) dokonanych zamówień.
WARUNKI OGÓLNE
Przedmiotem działalności Sklepu internetowego na stronie: www.malowana-skrzynia.pl, jest sprzedaż wyrobów rękodzielniczych wytworzonych przez Pracownię za pośrednictwem internetu.
Wszystkie przedmioty oferowane w Sklepie są własnoscią Pracowni.
Wszystkie przedmioty oferowane w Sklepie mające status „Dostępny” znajdują się w dyspozycji Pracowni i są dostępne „od ręki”. Jeżeli upatrzony przez Państwa produkt ma status „Niedostępny” nic straconego! Skorzystaj z opcji „Zamów Podobne”, aby omówić wykonanie podobnego egzemplarza.
Wszystkie ceny towarów znajdujących się w Sklepie podane są w złotych polskich (PLN) i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez klienta zamówienia.
REJESTRACJA KLIENTA/UŻYTKOWNIKA
Klient/Użytkownik chcący skorzystać z usług Sklepu winien uprzednio dokonać Rejestracji. Skutkiem prawidłowo przeprowadzonej Rejestracji jest założenie dla Klienta/Użytkownika Konta.
Rejestracja dokonywana jest w drodze wypełnienia przez Klienta/Użytkownika formularza rejestrowego zamieszczonego pod adresem internetowym www.malowana-skrzynia.pl. Zakres danych niezbędnych do przeprowadzenia Rejestracji i w jej wyniku założenia Konta obejmuje co najmniej wskazanie przez Klienta/Użytkownika aktualnego adresu e-mail (adresu poczty elektronicznej) oraz podania własnej i swobodnie wybranej przez Klienta/Użytkownika nazwy i hasła, za pomocą których Użytkownik będzie logował się do Konta.
Użytkownik ma prawo do zmiany hasła poprzez złożenie stosownej dyspozycji na na swoim Koncie.
ZAMÓWIENIA
- Zakup towaru dokonywany jest poprzez złożenie przez Klienta zamówienia w Sklepie internetowym znajdującym się na stronie www.malowana-skrzynia.pl.
- Zamówienia można składać wyłącznie za pośrednictwem ww. Sklepu internetowego przez 24h/dobę 7 dni w tygodniu. Warunkiem złożenia zamówienia jest prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia, zaznaczenie wybranej formy dostawy i płatności oraz przesłanie tak wypełnionego zamówienia do realizacji.
- Potwierdzenie realizacji zamówienia następuje w momencie otrzymania przez Klienta e-maila z potwierdzeniem jego złożenia. Tym samym ma miejsce zawarcie umowy kupna- sprzedaży pomiędzy Klientem a Sklepem.
- Przy dokonywaniu zamówienia Klient proszony jest o podanie swoich danych kontaktowych (imię i nazwisko, telefon oraz e-mail) oraz adresu, na który ma zostać przesłany towar. Wszystkie przekazane dane są wykorzystywane wyłącznie w celu realizacji zamówienia.
- W sytuacji, gdy Klient podał dane niewystarczające do realizacji transakcji, Sklep zastrzega sobie prawo dodatkowej weryfikacji złożonego zamówienia poprzez kontakt z Klientem w celu uzupełnienia brakujących informacji.
- W sytuacji, gdy realizacja zamówienia może ulec znacznemu opóźnieniu, Sklep zobowiązuje się niezwłocznie poinformować o tym Klienta. Klient ma wtedy prawo do rezygnacji ze złożonego zamówienia, którego dotyczy opóźnienie.
- Koszty przesyłki są pokrywane przez Klienta, zgodnie z wyborem sposobu dostawy określonym przy składaniu zamówienia.
- W przypadku zamówień towaru o łącznej wartości brutto przekraczającej 300 zł. (PLN) koszty wysyłki listem poleconym priorytetowym pokrywa Sklep.
-
Czas realizacji zamówienia jest zależny od sposobu płatności:
- przelew zwykły na konto Pracowni – niezwłocznie po otrzymaniu wpłaty na konto
- przelew/ karta płatnicza za pośrednictwem PayU - niezwłocznie po otrzymaniu zwrotnej informacji z PayU.
-
Zamówione towary przesłane będą na adres podany przez Klienta w formularzu zgłoszeniowym lub na adres podany przy składaniu zamówienia określony jednoznacznie jako adres do wysyłki.
-
Do każdego zamówienia wystawiany jest PARAGON. Faktura VAT na życzenie klienta i wystawiana jest w chwili, gdy wszystkie zamówione przez klienta towary są skompletowane i gotowe do wysyłki.
WYSYŁKA
- Koszty wysyłki pokrywa Klient/Kupujący. Koszt wysyłki jest automatycznie naliczany po dodaniu produktów do koszyka i wyborze formy płatności. Podane koszty wysyłki obowiązują wyłącznie na przesyłki realizowane na terenie Polski.
-
Koszt wysyłki biżuterii listem poleconym priorytetowym jest niezależny od ilości zakupionych przedmiotów i wynosi 8 zł. Koszt wysyłki przedmiotów decoupage oraz pozostałych towarów jest uzależniony od ilości i wagi zakupionych przedmiotów i ustalany jest indywidualnie dla każdego zamówienia.
-
Sklep internetowy nie realizuje wysyłek towaru za pobraniem.
-
W przypadku towarów niedostępnych w Sklepie, a dostępnych tylko na specjalne zamówienie (opcja „Zamów Podobne”), Kupujący zostanie poinformowany telefonicznie i mailowo o czasie dostawy i poproszony o akceptację terminu dostawy mailem zwrotnym.
-
Czas dostawy liczony jest od momentu otrzymania płatności na konto firmowe lub informacji o realizacji transakcji z PayU za zamówiony towar i wynosi 5 dni roboczych. W tym czasie następuje przygotowanie towaru do wysyłki i jego wysłanie.
-
Wysyłane przez nasz przesyłki są z odpowiednio zabezpieczone przed uszkodzeniem. Zarówno biżuterię jak i pozostałe przedmioty wysyłamy zabezpieczone folią bąbelkową.
-
Biżuterię wysyłamy w ozdobnym pudełeczku.
PŁATNOŚCI
- Składając zamówienie Klient dokonuje wyboru formy płatności, spośród następujących opcji:
- PayU
To bardzo szybka i wygodna forma płatności, która zapewnia błyskawiczny termin realizacji Państwa wpłaty i jej zaksięgowanie na naszym koncie PayU, dzięki czemu możemy niezwłocznie wysłać zamówiony przez Państwa towar. - przelew na konto:
- dane do przelewu:
Łukasz Dąbek
ul. Elizy Orzeszkowej 4/31
32-300 Olkusz
ING BANK ŚLĄSKI
Nr konta: 28 1050 1618 1000 0022 9263 7747
- PayU
REZYGNACJA Z ZAKUPIONEGO TOWARU/ZWROTY
Zgodnie z ustawą o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dn. 2.03.2000 (Dz.U. z 2000 r. Nr 22 poz.271 z kolejnymi zmianami), Kupujący może odstąpić od umowy bez podania przyczyn, w terminie 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania towaru. W celu wykonania prawa odstąpienia Kupujący powinien skontaktować się ze Sklepem (wysyłając wiadomość e-mail na adres: biuro@malowana-skrzynia.pl zawierającą imię i nazwisko Kupującego, nazwę Towaru i nr konta bankowego Kupującego, na które ma zostać dokonany zwrot) informując o fakcie odstąpienia. Następnie w terminie 14 dni kalendarzowych od daty odstąpienia od umowy Kupujący przesyła zwracany Towar zabezpieczony przed uszkodzeniem przesyłką na adres pocztowy: Pracownia Rękodzieła Malowana Skrzynia Łukasz Dąbek 32-300 Olkusz, ul. Elizy Orzeszkowej 4/31. Prawo odstąpienia Kupujący wykonuje poprzez zwrot Towaru na ww. adres pocztowy (możliwość zwrotu dotyczy tylko pełnowartościowych towarów, które nie noszą jakichkolwiek oznak użytkowania) wraz z pisemnym oświadczeniem o odstąpieniu od umowy. Sklep zobowiązuje się zwrócić Kupujacemu niezwłocznie równowartość zwróconego Towaru po otrzymaniu go w stanie bez śladów użytkowania. Zwrot należności odbywa się jako przelew na polskie konto bankowe, z którego został otrzymany przelew, chyba że Kupujący poinformuje wcześniej o innym numerze konta bankowego.
UWAGA! Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość znajdziesz na: http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/formularze/
REKLAMACJE
Jeżeli po otrzymaniu Towaru Kupujący stwierdzi w nim wady fizyczne lub prawne powinien niezwłocznie powiadomić Sklep (wysyłając wiadomość e-mail na adres: biuro@malowana-skrzynia.pl zawierającą imię i nazwisko Kupującego, nazwę Towaru i dokładny opis wady). Kupujacy składa do Sprzedawcy reklamację i może żądać od Sprzedawcy: wymiany towaru na nowy, naprawy towaru, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy (o ile wada jest istotna). Niezależnie od żądania Kupującego Sprzedawca ma możliwość zaproponowania innego rozwiązania. W przypadku wymiany towaru na nowy, naprawy towaru lub odstąpienia od umowy Kupujący przesyła reklamowany Towar (zabezpieczony przed uszkodzeniem) wraz z dokładnym opisem wady za pośrednictwem Poczty Polskiej (przesyłka polecona, priorytetowa) na adres pocztowy: Pracownia Rękodzieła Malowana Skrzynia Łukasz Dąbek 32-300 Olkusz, ul. Elizy Orzeszkowej 4/31.
Reklamacje rozpatrywane są w terminie nie późniejszym niż 14 dni. Jeśli wymiana towaru na nowy lub naprawa wadliwego towaru nie będzie możliwa, Sklep zaproponuje Kupującemu obniżenie ceny towaru lub zwrot równowartości ceny Towaru (wraz z kosztem wysyłki i kosztem wysyłki zwrotnej) lub zaoferuje mu inne, dostępne w sklepie Towary do wyboru. Zwrot należności odbywa się jako przelew na polskie konto bankowe, z którego został otrzymany przelew, chyba że Kupujący poinformuje wcześniej o innym numerze konta bankowego. Reklamacje dotyczące różnicy w wyglądzie Towaru zamówionego z otrzymanym, które wynikają z różnicy w ustawieniu parametrów monitora Kupującego, w szczególności różnicy w barwach i odcieniach materiałów, z których został wykonany Towar, nie stanowią podstawy do reklamacji Towaru.
UWAGA! Wzory reklamacyjne dotyczące towarów znajdziesz na: http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/formularze/
USZKODZENIE TOWARU W TRAKCIE TRANSPORTU
W przypadku uszkodzeń przesyłek w transporcie odbiorca/Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym Sklep na adres e-mail: biuro@malowana-skrzynia.pl.
NIEDOSTARCZENIE TOWARU PRZEZ FIRMĘ SPEDYCYJNĄ
O fakcie wysłania Towaru przez Sklep Kupujący informowany jest wiadomością e-mail oraz po zalogowaniu się na swoje konto w odpowiedniej zakładce. Wszystkie przesyłki realizowane przez Sklep wysyłane są, w przypadku Poczty Polskiej, priorytetem i zgodnie z Regulaminem Poczty Polskiej powinny zostać doręczone do adresata w przeciągu 2 dni roboczych od daty nadania. Jeżeli przesyłka nie dotrze w terminie do Kupującego, Sklep zgodnie z Regulaminem Poczty Polskiej po upływie 14 dni od daty nadania może wystąpić z reklamacją. Postępowanie reklamacyjne Poczty Polskiej trwa ok. 21 dni. W tym czasie Kupujący otrzyma od Poczty Polskiej pismo z prośbą o potwierdzenie nieotrzymania przesyłki. Dopiero po rozpatrzeniu reklamacji przez Pocztę Polską i otrzymaniu informacji od Sprzedającego, Sklep na podstawie zapisów pisma reklamacyjnego Poczty Polskiej podejmuje decyzję o zwrocie wpłaconej kwoty przez Kupującego w formie przelewu na polskie konto bankowe, z którego został otrzymany przelew, chyba że Kupujący poinformuje wcześniej o innym numerze konta bankowego.
DANE OSOBOWE, ICH PRZETWARZANIE I OCHRONA
Podanie przez Klienta/Użytkownika jakichkolwiek danych osobowych jest dobrowolne.
Poprzez dokonanie Rejestracji, Klient/Użytkownik wyraża zgodę na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych udostępnionych w formularzu rejestracyjnym oraz zgromadzonych na jego Koncie.
Klient/Użytkownik jest zobowiązany dokonać dokładnej weryfikacji przekazywanych danych przed złożeniem zamówienia na towary. Klient/Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność względem Sprzedawcy za podanie nieprawdziwych, niepełnych lub nieaktualnych danych.
Pracownia dokłada wszelkich starań aby przekazywane nam dane były należycie chronione, zgodnie z Polityką Prywatności.
POLITYKA PRYWATNOŚCI
Firma Pracownia Rękodzieła Malowana Skrzynia Łukasz Dąbek z siedzibą 32-300 Olkusz, ul. Elizy Orzeszkowej 4/31 NIP:6372018181, jako Administrator danych,dba o bezpieczeństwo udostępnionych danych. Dane te są szczególnie chronione i zabezpieczone przed dostępem osób nieupoważnionych. Państwa dane osobowe przetwarzane są przez Administratora zgodnie z art. 23 ust. 1, pkt 1,3 i 5 ustawy o ochronie danych osobowych.
Administrator zapewnia Klientom/Użytkownikom, w szczególności, prawo wglądu do własnych danych, prawo żądania aktualizacji danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu w przypadkach określonych w przepisach tej ustawy. Klient/Użytkownik ma prawo do usunięcia swoich danych osobowych z bazy danych Sklepu, w tym celu obowiązany jest wysłać na adres e-mail Sklepu: biuro@malowana-skrzynia.pl stosowną wiadomość.
Dane tj. imię i nazwisko, adres e-mail oraz numer telefonu i adres dostawy na który ma być przesłane zamówienie podawane przez Klienta/Użytkownika są zbierane i wykorzystywane do realizacji zamówień, prezentowania aktualnej oferty Sklepu drogą mailową (jedynie w przypadku wyrażenia zgody przez Klienta) oraz do kontaktowania się z Klientem/Użytkownikiem w ramach bieżącej obsługi zamówień. Brak wymaganych danych może uniemożliwić realizację przez Sklep złożonego przez Klienta zamówienia.
Klient/Użytkownik poprzez złożenie zamówienia wyraża zgodę, aby jego dane osobowe były przetwarzane i wykorzystywanie do celów realizacji tego zamówienia.
Wszystkie dane umieszczone w bazie Sklepu będą traktowane jako poufne i nie będą udostępniane innym podmiotom. Dane te będą przechowywane i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 1997r. nr 133 poz. 883 z późn. zm.).
TECHNICZNE WARUNKI KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
Sklep wykorzystuje pliki typu cookies (tzw. "ciasteczka") stanowiące dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta/Użytkownika Sklepu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer do zapamiętania informacji o Klientach/ Użytkownikach.
Pliki cookies używane są w celu:
- uwierzytelniania, w tym identyfikacji zalogowanego użytkownika,
- weryfikacji i rozwoju swojej oferty serwisów i usług,
- udostępniania spersonalizowanych świadczeń na rzecz Klientów/Użytkowników, w szczególności w celu uniknięcia wielokrotnej prezentacji tej samej treści temu samemu Klientowi/Użytkownikowi,
- tworzenia statystyk dla potrzeb Administratora, w tym w ramach współpracy z zewnętrznymi podmiotami
- na potrzeby serwisu społecznościowego Facebook. Używając przycisku Lubię, Klient/Użytkownik loguje się w serwisie Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności firmy Facebook. Z zasadami tymi można zapoznać się http://pl-pl.facebook.com/help/cookies
- stosowania reklam displayowych w oparciu o Google Analytics w zakresie usługi remarketingu. Użytkownik może zablokować usługę Analytics dla reklam displayowych oraz dostosowywać reklamy w sieci reklamowej Google w za pośrednictwem Menedżera preferencji reklam na stronach Google.
Klient/Użytkownik korzystający ze Sklepu wyraża zgodę na umieszczenie plików cookies na jego urządzeniu końcowym.
Usunięcie plików cookies przez Klienta/Użytkownika może powodować prezentowanie odmiennej treści Sklepu Klientowi/Użytkownikowi, jak również doprowadzić do utraty możliwości korzystania z niektórych funkcji Sklepu.
W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami: Internet Explorer, Chrome, Safari, Firefox, Opera. Urządzenia mobilne - każdy urządzenie może tą funkcję obsługiwać w inny sposób. Zachęcamy do zapoznania się z opcjami prywatności w dokumentacji na stronie internetowej producenta urządzenia mobilnego.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Prawem właściwym dla umowy sprzedaży towarów za pośrednictwem Sklepu zawartej pomiędzy Klientem/Użytkownikiem a Sprzedawcą jest wyłącznie prawo polskie. Umowa sprzedaży towarów zawierana jest zgodnie z prawem polskim i w języku polskim pomiędzy Klientem/Użytkownikiem a Sprzedawcą. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie istotnych postanowień zawieranej umowy następuje przez wydrukowanie i przekazanie klientowi wraz z przesyłką faktury VAT lub specyfikacji zamówienia.
Informacje oraz zdjęcia produktów umieszczone na stronie, stanowią własność firmy Pracownia Rękodzieła Malowana Skrzynia Łukasz Dąbek z siedzibą w Olkuszu 32-300 ul. Elizy Orzeszkowej 4/31. Zabrania się kopiowania, rozpowszechniania lub wykorzystywania ich do jakichkolwiek celów reklamowych, promocyjnych bądź innych bez zgody właściciela.
Sklep zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie. Jednakże w razie zamiaru ich wprowadzenia Sklep jest zobowiązany do poinformowania o tym fakcie obecnych Klientów/Użytkowników Sklepu zarówno na stronie sklepu, jak i poprzez pocztę elektroniczną z odpowiednim wyprzedzeniem (14 dni) oraz stworzenia Klientom możliwości zaakceptowania zmian lub odstąpienia od umowy bez nakładania na nich jakichkolwiek obciążeń .
Wszystkie sprawy sporne, których nie uda się rozwiązać na drodze polubownej, rozstrzygane będą przez polskie sądy powszechne.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy kodeksu cywilnego oraz ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 31 marca 2000 r. (Dz.U. nr 22 poz.271 ze zmianami).
Dokonanie rejestracji przez Klienta/Użytkownika oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.
Życzymy Państwu udanych zakupów. Mamy nadzięję, że spełnimy Państwa oczekiwania.